۱۳۹۱ آبان ۱۴, یکشنبه

بهار عربی یا خزان اسلامی؟!

 مبارزات مردم عرب در خاورمیانه که به بهار عربی معروف شده بود، خیلی زودتر از آنچه که تصور میشد به خزان بدل شد.

مبارزاتی که میگویند از جنبش سبز مردم ایران الهام گرفته است، اما با یک تفاوت بزرگ . مردم ایران سه دهه پیش با اعتماد به اسلامیون ، کشور را به سراشیبی سقوط سوق دادند. اما جوانانی که جنبش ازادی خواهی را در سال 88 کلید زدند ، یک درس بزرگ را از تاریخ اموختند که دیگر نباید به مذهبیون و کسانی که هنوز از دخالت دین در حکومت حمایت میکنند، اعتماد کرد. درحالی که همه چیز برای سر اومدن زمستون! و روییدن گل سرخ امید، مهیا بود ، با سخنان رهبران جنبش مبنی بر پایبندی به اسلام ، جمهوری اسلامی و قانون اساسی اسلامی، گریزان شدن شب را غیر ممکن کرد. مردم یکبار گزیده شدند و سم این گزیدگی 34 سال است در خون انها جریان دارد . ضرب المثلی در زبان شیرین فارسی میگوید انسان عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نخواهد شد اما همسایگان عرب ما این درس بزرگ تاریخ را پاس نکردند . هر چه بیشتر میگذرد روند اخبار نشان میدهد آنها دقیقا پایشان را جای پای پدران ما گذاشته اند! ردپایی که به سراب آزادی ختم خواهد شد.
 پس از خروج نیروهای متفقین در جنگهای جهانی اول و دوم از منطقه و در تاریخ 100 ساله خود جز حکومتهای فرد گرا و یا جمهوری های دیکتاتوری حکومت دیگری را تجربه نکرده اند . بدلیل پیوند ناگستنی فرهنگ مردم خاورمیانه و شمال افریقا با اسلام، به قول خودمان مولا خور کردن جنبشهای ازادی خواهانه و به قدرت رسیدن حکومت های دینی در این کشورها دور از ذهن نخواهد بود. حکومتهای که نمونه متعادلش جمهوری اسلامی است با اجرا ی نصفه نیمه قوانین اسلامی که لازم نیست در موردش توضیح بدهم و خود میدانید با چه متحجرانی طرف هستیم! و نمونه واپسگرایش طالبان بودند که با اجرای کامل قوانین اسلام بر اساس سنت محمد در زمانی که در افغانستان قدرت را در دست داشتن داشتند و کابل پایتختشان بود این کشور را به ویرانه ای تبدیل کردند. انچیز که در میان مردم خاورمیانه مشترک است ترس و وفاداری انها به اسلام و سواستفاده کامل حکومتها از این ترس نعمت بزرگی! را در اختیار حکومتهای مذهبی قرار داده است . اگر مردم ایران سه دهه پیش با الله اکبر، حمله به سفارت خانه، اتش زدن زنده زنده زنان روسپی ، حجاب اجباری قانون شرعی و دخالت مذهب در حکومت به ازادی رسیده اند!! مطمئنن مردم سوریه مصر تونس لیبی و.. نیز به ازادی خواهند رسید! در جنایتکار بودن رژیم های سابق سوریه مصر لیبی و تونس هیچ شکی  نیست اما این راهیی که مبارزان فعلی در آن قدم میگذارند به سراب آزادی ختم خواهد شد راه آزادی از تحجر اسلامی خشونت وجنایت نمیگذرد
 این اخبار چه چیزی را به یاد شما می اورد؟!
 مصر- حمله به سفارت خانه ها+ + ، حمله مسلحانه به مسیحیان و پیروان دیگر ادیان، + بازگشت تحجر و روبنده به تلویزیون ها + ( دیگر خبری از رقص های عربی نخواهد بود!)
 لبیبی - حمله موشکی! به کنسولگری امریکا قتل سفیر  + تشکیل گروه های مسلح مذهبی +
 تونس- محدودیت علیه زنان +  تهدید به مرگ ورزشکاران تونسی  توسط مذهبیون + حمله به شبکه تلوزیونی که فیلم پرسپولیس را پخش میکرد +( این فیلم از نظر انها توهین امیز بود! )
سوریه امروزی جنایات جنگی + فعالیت مسلحانه گرو های مذهبی به مانند القاعده در این کشور + پرت کردن مخالفین از ساختمان
 احتمالا شما هم مانند من به یاد انقلاب اسلامی57 افتاده اید. برای اینده سوریه و... بیمناکم. آفت تحجر اسلامی ،بهار عربی را به خزان تبدیل خواهد کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر